Questies van taal

  • 13/09/2016

    Hoe je met authentiek communiceren meer tevredenheid creëert

    Dankzij social media lijken we eindelijk te leven in het tijdperk van het online gesprek. Maar anno 2016 gaat de veeleisende consument allang een stap verder: een eenvoudig online gesprek voldoet niet. Een authentiek online gesprek is essentieel om als organisatie mee te komen. Lees meer »

     
  • 23/03/2015

    De kunst van complimenteren kun je leren

    Complimentjes zijn leuk om te krijgen. We doen ons best om er goed uit te zien en willen goed voor de dag komen op ons werk. We voelen ons dan namelijk gewaardeerd en geliefd. Soms vergeten we alleen om zelf complimenten te geven, terwijl anderen het net zo leuk vinden om complimenten te krijgen als wij. Lees meer »

     
  • 23/01/2013

    Taalgebruik op de werkvloer: wat zegt het?

    In gedachten stappen we een willekeurig productiebedrijf binnen. We gaan in het bedrijfsrestaurant zitten en luisteren tijdens de middagpauze naar de gesprekken van de medewerkers. Waar hebben ze het over? Gaat het over de baas, die ze nooit zien? Of over die ene Poolse collega die nauwelijks Nederlands spreekt?

     

    Lees meer »

     
  • 06/12/2012

    De kracht van woorden

    Woorden hebben kracht. Als we ons van de kracht van woorden bewust zijn, weten we hoe we de taal kunnen inzetten. Lees meer »

     
  • 18/10/2012

    Weren grove taal heeft positieve invloed op reputatie organisatie

    Iemand aanspreken op grof taalgebruik is moeilijk. Wie durft zijn leidinggevende te wijzen op grove taal? Toch zou het heel vanzelfsprekend moeten zijn. Organisaties én werknemers kunnen er namelijk veel mee winnen als het taalgebruik in een organisatie verbetert.Lees meer »

     
 
  • laatste tweets
  • aanmeldformulier
    aanmeldformulier